KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

fredag 9 januari 2009

Snart slut på rådjursjakten! Och jag är sjuk!!!

Nu börjar det roliga få sitt slut..//

Inte många veckor kvar nu,
tills jakten med drivande rådjurshundar
är över..//

I morgon är det jakt på en av mina favvoställen..//
Alltid upptag, alltid får man se djur, alltid trevlig samvaro


Plus att den här jaktformen passar mig
ypperligt, dungar, gärden, lite skog och vatten!

Och inte så långa drev, snabba passbyten, alltså
lite "mindre" såtar att byta emellan!

Sen det sista vi gör, efter grillning av korv, lite småljug förstås,
så drevar vi till fots! Alltid kommer det djur, rådjur, hare eller räv!

Men sen är ju saken den om man kommer åt
att skjuta eller inte!

Men vi ser alltid djur, mycket värt det!

Och här ligger jag vid datorn och har sån skallevärk,
att det bästa känner jag är att ligga precis still..//

Hoppas vid gud att det är över tills i morgon..//

Ber en stilla bön nu! Ni med till mig, tack..// OVER AND OUT..//

Inga kommentarer: