KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

lördag 10 januari 2009

Jäkla tur och otur förstås!! Förb..........at!

Johodå, ser ni! Jag var inte med idag heller, jäkla skallebangen och febern som inte vill ge med sig!


Och vad händer!
Kalven, som vi försökt få fram med ljus och lykta, hahahaha(hundar och drev),
kom fram idag!
Den reste sig framför drevet, och den lycklige Errki sköt tre skott!!

Alla frågade efter alla grattisklappar förstås,,,,tre skott!!??
Hur gick det till?

Första bom, andra, bra träff, älgen gick 75 meter innan den la sig!
Och där vart det fångskottet!!


Det var en stor tjurkalv!! Så var det klart för denna gång på
denna marken. Kul!

Såååå var det klart att jag inte var med också!!!!!!!!!!!!!!!!

Ett rådjur hann dom skjuta med!
Ingen hundjakt idag, utan bara pyrs på hjort, och även
rådjur tillåtet!!


Alltså, för jag otur med mig , eller!!

Måste fråga mina jaktkompisar vad dom tror.
Vad tror ni dom skulle svara, hahahaha!!

Klart du gör!! Var hemma med dig!


Fast på skoj förstås!!
Och ärligt, skoj för jaktlaget idag!
Och ärligt, liiiiiite arg och besviken är jag!
Skulle velat ha sett älgen, och framförallt kollat
på när dom tar ur!
More to learn, på den punkten!
OVER AND OUT...VAR RÄDD OM DJUR
OCH NATUR..SEEEEE YOU..//

Inga kommentarer: