KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

måndag 12 januari 2009

Åhhhh, det närmar sig slutet!!!



Hjortbajs för er som inte vet!!











Närmar sig slutet ja, låter dramatiskt, visst!
  • Och inte ska jag gå och dö heller, men nästan!
  • Nu är det bara, tänk BARA, tre veckor kvar
  • av rådjursjakten med drivande hundar!!
  • Och jag som inte har varit med på en hel vecka
  • nu får lägga på ett sista kol!!!
  • Helgen har hundarna ännu en gång
  • visat upp sina jaktegenskaper!
  • Fina jakter, bra inkallning!
  • Allt som det ska alltså, men inget skjutet..//
  • Djur såg jaktlaget, men kom inte åt dom!
  • På lördag är det då dags för mig.
  • (hålla tummarna att jag är frisk tills dess)
  • Jakt på min favoritmark..!!
  • Då släpps bara taxen Laban,
  • och jakt blir det alltid där!
  • Rådjur, hjort, hare eller räv!!
  • Drevern får vänta till söndag!
  • På lite säkrare marker, inga stora vägar eller sjöar!!
  • Isen är nu väldigt otäck, så tänk på det!

  • Rådjuren kan ju ta "genvägen" över sjön i tron om att
  • den håller, men så är inte fallet alltid.
  • Är den hårt driven av hunden, så ligger
  • även hunden ila till, Så se upp för dåliga isar nu!!

Återkommer i helgen om jakterna och hur det gått!!

OVER AND OUT

Från en som nästan dör av längtan

till hösten igen!

Inga kommentarer: