KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

fredag 16 januari 2009

10 GRADER KALLT! Hur gör vi?


  • Ja, hur gör vi i morgon?

  • Jagar gör vi i vilket fall som hellst..//

  • Men frågan är med eller utan hundar!!


  • Alltså har vi satt en gräns vid 10 minus!


  • Men kan vara så att morgonen börjar med

  • riktig kyla, för att sen stiga under förmiddagen..//


  • Då får det bli några vanliga drev med apostlahästarna..//


  • Sen tidigare korvgrillning, för att sen släppa loss jaktstollarna!


  • Skiner solen som idag, så ska det bli riktigt skönt att få komma

  • till skogs!!


  • Var längesen nu, närmare bestäm sen annandagen!


  • Så ni må tro att jag är riktigt jaktsugen..//


  • Bara fjorton dagar kvar alltså.

  • Nu går det fort..

  • Om tiden kunde gå lika fort till 16 august, vore det ju nice..//


  • Men ska inte klaga, februari blir det mycket harjakt!


  • Sen blir det räven till den 15:e mars, sen ska bävern akta sig

  • till den 15 maj!!


  • Så göra finns det och jakttilfällen behöver vi inte sakna..


  • På sen sommaren ska saltstenar ut, stigar röjas till bockjakten,

  • jakttorn tittas över! Så sammantaget blir att egentligen är man

  • ute hela året och sysslar med olika saker som härrör till jakt!


  • Emellan alla dessa göromål, så fiskas det för fullt..//

  • Helst i Småland, där husvagnen står uppställd som jaktkoja..//
  • Riktiga "krokodilgäddor"! Då blir katten glad..//


  • Jag återkommer i morgon efter jakten..vi ska bara ta en bastu först../


  • Det är en ynnest att ha bastu, så skönt efter en hel dags jakt, särkilt

  • om dessa grader ska hålla i sig!!

  • Bara en sak jag önskar mig sååå mycket..


  • Och det är ett BADKAR!

  • Jag vill ha ett sånt nuuuuuuuuuuuuu!!!

OVER AND OUT..//


P.S. GLÖM EJ ATT ALDRIG ÅNGRA DET SKOTT DU INTE


AVLOSSAT..//SÅ SANT, SANT..//



Inga kommentarer: