KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

lördag 13 december 2008

Vilka jakter!!!







Herregud, säger jag bara!!



Fredagens jakt..//



Spårsnö, -2 grader, vindstilla..//



Vi släppte taxen först, upptag efter 3 minuter!!



Buktade som aldrig förr, vi hade väl 50-70 meter,



allihopa, men kom inte åt dom!



Antingen massor med sly framför, eller så



var rådjuren oförskämda att vända baken till..!!



För rådjur var det,



det bästa med spårsnön att



man kan se vad för djur som hunden har framför sig..!!



Men jag säger bara herregud igen, vilken jaktglad



och duktig tax vi har, och vilket skall den lille kan erbjuda



oss!



Och får han också lyckan att se djuret, så



både skallar han och ylar samtidigt..!!



Jakten varade i en och en halv timma, sen blåstes



han in, och kom faktiskt!! Bara det är dagen poäng!!



Drevern släpptes efter god macka och fika i varma uppvärmda



jaktstugan,,//



I stort sett var jakten lika, upptag efter 10 minuter!Hennes



skall går heller inte av för hackor!



Det går som tåget!!!



Hon fick tag i en bock, så det vart "stolpe ut"



ganska snart!



Typiskt bocken att inte bukta, utan



raka vägen till grannmarken!!



Men det var det där med



inkallningen då!!!??



Trots pejl och drevern bara var på tio meter från mig,



så försökte hon smita, så bara "lubba" och ryta i



så det dånade bland bergen..//



Nåväl, inget skjutet,



men det är ju bonus förstås om man får fälla ett djur!!



Alla var nöjda ändå!



Kommentaren idag var....



-Vilka jakter, vilken hundar!!



Vet jag väl, sa jag!! Inte sådan matte sådan hund, utan



sådana hundar sådan matte!! Alltså duktig!!Hahahaha..//



Hörs senare om dagens jakt då!! Byebye..



Inga kommentarer: