KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

lördag 13 december 2008







Jaaaa, så här ledsen kände jag mig i morse
när min rygg sa ifrån att- Nej, tack ingen
jakt idag för din del!
Och det efter min klantiga vurpa i trappan
häromdagen,
som ni kan läsa om, om ni vill i
min "vanliga" blogg, bara klicka på den "snygga" bilden på mig
på profilsidan!
Jag var ju med på fredagens jakt,
och tänkte att röra lite på mig
ska väl inte skada, mjuka upp kroppastollen lite!
Men se, det gillade inte min rygg, så snällt vara hemma..//
Drevern Lowa och jag fick lite mystid med varandra själva i stället..//
Jag blev ju underrättad av som hade hänt under lördagens jakt,
av min andra hälft som tog taxen Laban med sig..//
Anledningen till att inte drevern får följa med till den marken
är helt enkelt för nära stora vägen!
Taxen Laban kan vi i allafall fånga in om det skulle bli "stolpe ut"
och det vart det också idag.
Tax nummer två, en strävhårig tax vid namn Moltas fick inte upp
något,
så dags för korvgrillning och lite skitjaktsnack..//
Sen blev det att dreva, och två rävar kom ut, varav en fick falla
"offer" för hagelbössan!
Söndag, alltså idag då jag sitter och bloggar mitt i natten, hoppas
jag att ryggen "tillåter" mig följa med,,//
Hjort, älg(har en kalv kvar att skjuta där), rådjur, räv och hare står på menyn..//
Vill ju sååå gärna följa med, spårsnö och allt!!!
Återstår alltså att se!
Ni kommer få veta vilket söndag 2008-12-14...//
Ha en trevlig söndag alla jägare som ska ut till skogs!!
Och tänk på "du ska aldrig ångra det skott du aldrig skjutit"!
Så det så..// OVER AND OUT..//

Inga kommentarer: