KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

torsdag 11 december 2008

Visst kan våra pass få "opassande" namn!!






Spårsnö, några minusgrader, lite blåst, kan det bli bättre! Plus ganska många gubbar(jag endast kärring då)!
Marken vi ska jaga på är blandad terräng, storskog, berg, gärden, sjöar, och många småvägar../
Så att välja pass är inte det lättaste, man vet ju att rådjuren gärna beger sig uppåt bergen, eller i bästa fall buktar ett tag innan dom sticker iväg, förhoppningsvis till mitt "generalpass" då!
Alla får väl nån gång höra att det passet är det bästa, om man blir tilldelat nåt!
Ofta får faktiskt jag bestämma...lättaste vägen, "generalpasset", bara för att jag är tjej då eller?? Jag har då inte märkt att det varit det bästa många gånger!!
Men i morgon ska jag i allafall ha den lättaste, kortaste vägen att gå!
Sen skiter jag i om det är ett bra pass eller inte..
Har ramlat i min källartrapp, med hund i famnen, på den andra hunden, och jaaaa blablabla..gick väl inte så lysande precis!!
Korsryggen, svanskotan, bakhuvudet fick sig en rejäl törn!!
Sååååå gå långt finns inte ens en tanke på att göra... men det kanske blir mitt "turpass!
Vi jägare brukar ju ge våra pass ett namn om det gått bra där, eller nåt särkilt har hänt, så skjuter jag får väl vi kalla det "Karin´s trapp" då!
Här är några namn vi har, tänker inte gå närmare in på varför vi kallar dom så!!
Låt fantasin flöda bara.
"Pissepasset","Eka","Fjölhålet", "Kikarpasset", "Smörgåsbordet","Snarkpasset", "Vecket", "Muren", "Blå tornet",
"Bockpasset","Rävpasset", såååå det värsta fulaste då "skitpasset"!!
Kan ni ju bara ana vad som hände den jägaren..
Naturligtvis kom det skjutbara djur, som säkert asgarvade åt den jägaren med byxorna på halv stång, och ett gap stort som ett "fjölhål" hahahaha.//
Skulle aldrig berätta sånt,
men det gjorde han, och det får han skylla sig själv, och gissa att det skrattas varje gång någon blir tilldelad det passet!
Blir gliringar som...
-Du har väl gått på toan innan nu?
-Se till att inte bli nödig nu!!
-Du har väl inte ätit ärtsoppa idag?
Jaaaa. alla jägare känner nog igen sig.
Att man måste använda "buske nr 7" ibland är väl
naturligt!
Och har inte hunden börjat jaga, så tamesjuttan,
sätts drevet igång just då!!
Håll tummarna för mig i morgon, både vad gäller skyttet, ryggen
och att mitt närmsta pass blir uppkallat efter mig alltså "Karin´s trapp"..//
OVER AND OUT....SEE YOU TOMORROW..//

Inga kommentarer: