KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

söndag 7 december 2008

GRATTIS HÅKAN..//


Grattis Håkan! Kul..!
Jag var inte med idag, har jagat två dagar i rad, och nån
måste ju sköta marktjänstgöringen hemma! Inte lätt
att få det gå ihop, när bägge jagar..//
Hade son och barnbarn på besök, och det är ju också
viktigt för mig..//
Men som vanligt då!!!!!!!!!!!!!!
Var kom rådjuret, om inte där jag stått säkert tio
gånger i år..!!
Tyckte säker resten av jaktlaget var kul, hahahaha..
Hade gubben nåt berätta när han kom hem!!!
För jag otur med
mig när jag är med , undrar jag!!!!???
Nävars, men Håkan som fick en bock idag, har
bara vara med några gånger, ganska nybliven
jägare, men en väldigt seriös sådan..
Lugn, trevlig, väldig social!
Så detta var hans andra rådjur.
Han var verkligen stolt!
Och stolt var husse med våran drever Lowa som
jagade fram djuret till Håkans pass!!
Duktiga Lowa, den drevern går inte av för hackor...
Såååå duktig, men även kallad "jaktidiot", kanske inte
rätt kalla en jakthund så, men vi jägare vet ju varför, eller!!!??
Nu ska jag skriva lite i våran jaktdagbok också!
Där har vi en liten "tävling", min sambo och jag, kan inte
påstå att jag leder ligan med mest fällda djur precis hahahaha..
Men ska bli ändring på det nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håll tummarna är ni snälla till nästa jakt..!! Det är dags
för mig snart nu, om inte så för självförtroendet..!!
OVER AND OUT..//


Inga kommentarer: