KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

måndag 1 juni 2009

Allt från jaktmässa, till fiske och hundar!

Jooovars, att äga en sånt här åkdon att dra men tjugotaggaren med,
skulle inte vara så dumt!
Tur att flera i jaktlagen har grejer att ta hem dom fällda djuren med!






Här är lite bilder i allafall om senaste fiskeresan,
och från jaktmässan!
Även en bild från dotterns bernersennen, som
konfronteras med en , inte så glad svan!

Desto närmare hunden kom, ju mera fällde svanhannen
ut sina breda vingar!
Och Buddha, som han heter, har ännu för stor
valpnyfikenhet, så han trodde nog att svanen ville leka
när den fräste högljutt!



Som tur vände hunden vid inkallning!
Tur för honom, man vet ju att svanpar med ungar
inte är att leka med!





Senaste fisketuren förde inte så stor tur med sig!
Väl innne på jaktmarken, öppnade sig himmelens portar
och regnet öste ner!


-Då nappar det inte idag, sa jag!
-Ligger lite åska i luften också, och då är det kört!!!






Minuterna efter, som att trycka på en knapp,
blev himmelen alldeles blå, och det blev vindstilla!

Dags att kasta i, alltså!!



Men det var alldeles dött, ingen fisk som vakade ens
någonstans!


Efter en timma, sa jag till mannen- Nu fikar vi, sen åker vi hem
och fortsätter i trädgården, kände mig liksom onyttig, när inget hände!




Då, plötsligt, pang! -Där satt den, sa mannen min!!

Mycket riktigt, den som är på bilden var dagens fångst, av
honom!


Jag fick två abborrar en på kastspö, och en på mete!


Alltid något!

Sedan hände något, som retar ihjäl mig!
Jag satte på en spinnare, som vi vet går bra i den sjön
för gäddfiske, men tog det spöt, som var en svagare lina
och tafs på!

Jag såg allt!
Fisken hoppar upp innan draget ens slagit i vattnet!
Klipper alltså allt, från tafsen och neråt, helt av!!!

Gäddan var nog i tvåkilosklassen, kanske mer!
Svårt att säga, allt gick så fort!

Så nu simmar en gädda med mitt "turdrag "i magen,
som dagen till ära inte blev något "turdrag"!


Lite mer spänning blev det i allafall, men ingen mera fisk,
och inga mera hugg, men kvällen var underbar, och
vi tror nog att bävrarna håller sig ganska så i närheten
av jaktmarken, så en kväll lämnar vi fiskegrejer hemma,
och tar en bäverkväll istället och kollar hur och var dom bor!

Det är konstigt hur dom bara, vips, är fösvunna från sina
hyddor!! Helt ofattbart!

Men som sagt, fyra timmars fiske, en helt otrolig kväll,
med tranor, gäss, doppingar, svanar, änder som sällskap!


Och på väg till bilen, såg vi mycket älgspill, rådjursspill, rävspill!
Så det bådar gott inför jaktsäsongen, som gärna för min del
får börja i morgon!!!

Tur man har fisket!

Och katten blir glad!

OVER AND OUT!!!
































































































































































1 kommentar:

Sussi sa...

Så kul att du tittade in till våran blogg!!
Härligt med ännu en tjej som är ute bland djur och natur!!
Vi ses igen, lita på det!!