KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

onsdag 20 maj 2009

JAKTMÄSSAN PÅ ELMIA....EN HÖJDARE!

Först ska jag bara säga
en hemlis, att jag är sååå
förbannade sugen på
att åka till mitt favvoställe,
i Småland och fiska!


Jag är helt såld,
vad gäller jakt, men fisket
kommer inte långt efter!
På min "vanliga blogg http://karinsdagar.blospot.com
kan ni se, när vi i helgen var väh och fiskade!



Särkilt nu när
jakten "ligger nere"!

Det finns gäddor,
som krokodiler i
den insjön vi har på
våran väns jaktmark!

Vi har även där våran
husvagn, som får gå
som jaktkoja, vilket
den dugen kanon till!!

Småfiskarna på
bilden är blandade,
abborre, mört, id,
och lite annan'insjöfisk!
Som ni ser så rensas
den noga oh fint, hur
små dom än är!!


Och dom ska inte
rökas eller grillas!!

För dom ska katten
få när vi kommer hem
till Östergötland!

Snacka om bortskämd
katt, men det är han
värd min gamla 13-
åriga Reggie!

I morgon smäller det!!!


Japp, Jaktmässan
i ELMIA!
Årets höjdpunkt för
våran del!
Åker itne dit för att se
något speciellt, utan
för att se ALLT!!

Hundar som apporterar,
stående fågelundar,
alla slags jakthundar,
alla montrar med diverse
jakt-fiskeprylar, att
lägga pengar på!!

För att inte tala om Jocke
Smålänning skjuter lerduvor!!
Där ligger man i lä, ska jag ärligt
erkänna!
Han är helt suverän!


Men jag återkommer med bilder och inlägg
i morgonkväll!

Och antagligen, en
aning lättare plånbok!

Det brukar bli så,
det man mest är intresserad av
så visst måste man köpa till
lite jaktgrejer, och fiskegrejer..!!
Drag går ju alltid åt,
av någon lustig anledning!


Man skulle bli rik, om
man dök i "våra" insjöar, efter
drag jag satt fast!












Jag tycker faktiskt det ser riktigt aptitligt ut, gör det inte!!!??
Och det där får kattf....n, tänker nog många!!
Ja, ja, vi fiskar mer, så lite måste vi nog
grilla denna sommar, och inte bara fjolårets
fällda rådjur-hjort-älg och harkött!!
OVER AND OUT..//











2 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt med fisk
- bjud in mej så kommer jag!

Daniel sa...

Och till småland fiska har jag aldrig gjort - det låter spännande.

Men vi har ganska bra fiskevatten här i finska skärgården också (finska vasa, tvärsöver Umeå)