KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

fredag 20 mars 2009

Hanhundsvisningi Norberg!!

Hoppas ingen vände ändan till!!

Jaha, så var det dags att visa sina fina sidor i helgen då!!
Husse och Laban (Askmadens Ärkke) är på hanhundsvisning..//
Efter första pris på utställing, jaktchampion, 3-e bästa
hanhund på jaktproven i Sverige, så har han nog stora chanser,
att husse får frågan om parning med tikarnas hussar!!

Det blir i såfall en ny erfarenhet för Laban, hahahaha, att första
gången få prova på kärlekslivet i hundvärlden!
Han kanske blir alldeles omöjlig efter det, vem vet!!??
Nåja, egentligen inte, det är ju naturens gång, så att säga!!
Men han är redan efterfrågad, telefonen har gått varm efter
publicering i taxtidningen och på uppfödarens hemsida..//
Ska bli intressant att höra när dom kommer hem,,skulle helst vilja ha
husse hemma nu!!!!!!!!!
Har översvämning i min källare, luktar pyton, har varit lite
vajsing från och till, men det hat sjunkit undan ganska fort
förut och nu är det tvärstopp och vattnet ökar succesivt..//
Sonen min blir nog inte glad att bli väckt tidigt i morgonbitti,
men han måste komma hit med rensband, så får vi se om
han kan lösa problemet..annars vet jag inte!!??
Jag vill inte simma ut ur mitt hus, roligare kan man ha!!
Det värsta sonariet är ju om vi måste gräva upp runt kåken,
täckdika eller vad faan det heter, i allafall gräva både runt huset
och gräva djupt i plånboken!!
Grunden muras om, och börja från grunden att bygga upp
pengahögen i kassaskåpet..
Jaja, blir ett senare problem!
Håll nu tummarna för våran taxkille, att många taxtjejer vill
ha en liten kärleksakt med honom..
Blir ju lite klirr i kassan allafall, som då kanske får gå
till grävmaskinisten!!!
Och sååå var det inte tänkt....byebye min nya
studsare 30-06:an jag tänkt köpa till hösten i så fall!!
OVER AND OUT för nu..//

1 kommentar:

Ordcorn sa...

Grattis till framgångarna med hunden!
Och tack för kommentarerna, jakten i Finland låter otrolig. Jag visste inte att man bedrev ripjakt som stötjakt, låter enormt kul. Ha det gott!