KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

lördag 28 februari 2009

"RIKSKÄNDIS" OCH SÅ SKA JAG FÅ TRÄFFA TAXTJEJER!!







































Japp så har man klarat det också!!
Att jag skulle komma i tidningen inna jag fyllde 2 år.
trodde väl ingen!

Allra minst husse, men jag anade det!! Vov,Vov!!
Efter att ha vunnit första pris på utställning,
och klarat tre jaktprov med glans, därtill
jaktchampion är nog få taxar förunnat innan
dom har nått tvåårsålder!!
Men jag klarade det!
Av 28 stycken anmälda hundar till jaktprov kom jag 3:a!!
Inte illa pinkat det heller!!
Och nu är jag i tidningen Korthårstaxen!!
Och vet ni, jag ska få träffa andra tjejer, likadana som jag är!!
Alltså ska jag få känna på kärlekslivet!
Oooooops, huuur ska det gå!!``
Jaja, beror visst på hur villiga tjejerna är har jag hört!!??
Men kul!
Jag ska bli pappa till en drös med små korthåriga taxar!
Och kanske får vi en av dom "ungarna" hit till oss!!
Men vill jag det!!!
Deeeet tål att tänka på!
Tycker attt det räcker med min storasyster att busa med!
Hon är bra att ha nu, att hålla min kropp i trim!!
Ingen jakt, bara promenader, så vi tar oss en svängom i
fotöljen eller soffan!
Hon är såååå löljlig, min dreversyster jag har,
en lite för överfet drever, hon går visst på
någon särkild diet, och ska banta!
Hon är så feg!
Rädd för katten i huset, och jaja..
Hon ska vara jakthund!!
Som ni märker går jag "med håven lite", med
det bjuder jag på!!
Jag tycker faktiskt att jag e´ bäst!!
Jaja, bäst att inget säga!
Här ska det det inte hänga något överfett,
när man ska träffa tjejer..//
Har jag riktig tur får jag åka två gånger till tjejen..//
Om hon INTE STÄLLER UPP FÖRSTA GÅNGEN!!
Here i come Taxelina..//
Men vem kan motstå mig!!!??
Inte min husse och matte i allafall.
Dom älskar mig, och det gör nog min storasyster med..//
Här är min stamtavla, med mitt "riktiga" namn,
S24470/2007 ASKMADENS ÄRRKE
Född 07-03-14 inavelsgrad 0% Far Drivjärnets Scott
Mor Askmadens Xa
Ägare: PAULI LINDFELT
LAXHAGSGATAN 5 591 45 MOTALA TEL. 0141-218380
MOB. 070-5620358


VOV,VOV FRÅN LABAN (ASKMADENS ÄRKKE)
RING GÄRNA FÖR ATT VETA LITE MERA OM MIG!!!

Inga kommentarer: