KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

torsdag 4 december 2008

HJORTJAKT..//

Bjussar på några

adventstomtar, av mina gullegrisar, hahaha (hundar) menar jag så
dom inte blir förnärmade, i allafall taxen blir det!!
Han är ju en tax..
Tax är alltid tax, det har jag fått erfara, hahahaha...egen vilja.. skulle
kunna säga "envis som en åsna"..men det vore nog för mycket för
den lille herrn!
Ibland retar han gallfeber på oss alla här mest sin kompis drevern då!
Men även vi får en släng av sleven ska jag säga, och det ett hel dussin
slevar hahahaha.
Ibland har man lust att spola ner honom i toaletten... men det går snabbt över, för se charmkurs har han visst en egen..//
Nån snällare och larvigare hund har då vi aldrig sett, men en vilja

av stål, vill han inte lyda så gör han det bara inte, bestämt är beatämt!!
Så det blir många "slagsmål" mellan matte och Laban, då han till slut måste
ge med sig..//Trots allt är det ju jag som bestämmer.. och det vet han allt om, men försöka duger, som det heter..//
Inte kul när man har bråttom
och ska iväg, jaga honom i hela huset, eller i hundgården, till jag får ett yxutbrott, och pladask på rygg, och blir slickad i hela ansiktet,
och jag kan nästan ana lite jävelskap i dom bruna sattygsögonen, och drevern Lowa
bara sitter och tittar på och bara njuter över våra jävla galenskaper!
Henne har man inga problem med, kommer som ett brev på posten, om det ska åkas bil..//






I morgon gäller det!!!



Inbjuden till hjort, älg och rådjursjakt!






Och så klart ska våran drever och tax med..//



Det roligaste, det är spårsnö...äntligen!



Det är väl var jägares dröm, att får man inte se



vad hunden jagar med ögat, så bara knäna böj.



Och vips, så ser man vad för djur hunden har



framför sig!



Jag återkommer i morgon..håll era tummar



att jag får något djur fällt..



När inte mina dogs jobbar i skogen, så får



dom vara fotomodeller åt matte,,//



Om dom gillar det eller inte förtäljer inte



historien../



Men klart, får dom välja, jaga eller "fåna" sig



framför en kamera..så är nog svaret givet, med



ett glatt, JAKT SÅ KLART!!!DUM ELLER!!!??



Vi höres i morgon då..//






Inga kommentarer: