KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

fredag 5 december 2008

Blötsnö och kallt..

Ingen jäkla tur idag alls!!
Släppte bara taxen, då drevern ska jag i morgon och på söndag..
så "spara" lite på henne skadar inte!
Den marken vi jagade på idag är blandad, gammelskog, väldigt kuperat,
höga berg, stora fält och gärden!

Så det är inte lätt att vara jakthund ibland, ofta tar ju rådjuren
och hjortarna sig upp på bergsluttningarna, då gäller det att ha kondis..//
Även som hundförare måste man ha ork, för att inte tapp flåset..//
Lättare sagt än gjort!!
I allafall ingen god jaktlyck idag!!
Det kom ett rådjur som gick undan för jakten, haltandes kom den emot mig..
Jag såg bara huvudet först på ca 60 meter, tänkte jag väntar så den kanske kommer lite närmre så jag kan skjuta med hagel, men försent, han fick nog vind på mig först och sen såg han mig, jag slängde iväg ett skott med kula, i samma sekund kastade djuret åt sidan nerför en slänt..BOM!!!!!!!!!!!!
Men för säkerhetsskull spårade vi, och inget blod, men det hoppade på tre ben// Säkert trafikskadat eller skadeskjutet nångång..// Synd att vi inte fick tag på henne,,/
Sådär är jag en ganska blödig jägare....tycker så jävla synd om den kraken, han kanske inte klarar vintern!
Men om några dagar ska vi dit igen och se om vi kan säppa hunden i såten hon höll till..!!
Alltså en kass dag idag....// OVER AND OUT FÖR IDAG!

"ETT BRA CITAT:Man ska aldrig ångra det skott man aldrig skjutit"
Borde nog jag tänkt på idag, hmmm... illa!!!! Men har säkert många jägare gjort det felet..//








Inga kommentarer: