KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

söndag 23 november 2008

Fina jakter, en bock fälld!!


Idag har jag varit hemma i mitt sköna hem..//
Men som sagt ångrade mig såå grymt!

Jag hade jordens beslutsångest i morse,
och då var klockan bara 6.00 pip!!
Men frös, hade skallebang, och mådde allmänt skit!

Så jag har tillbringat den största delen av dagen,
på sofflocket..Fixade till lite stekt lax, potatis, sallad,
och bearnesesås till gubben kom hem..//
Han var bra frusen såg jag, men det erkänner han ALDRIG!!

Inte om han skulle vara sjuk heller för den delen..//
Han är ju "finne" gubevars, muhahahamuhahahaha!!!


I allafall så hade dom haft fina jakter med våra hundar!
En i laget sköt en bock för Lowa! Så bra!
Efter en dryg halvtimmas klockren jakt, så pangade det!


Riktigt bra tycker jag, för Lowa har lungödem, och blir
ganska så dålig ibland, trots medicin.//

Jag återkommer mera en annan gång om det problemet..//
Laban, taxen jagade så jättebra, att husse vart rikigt "tänd",
att nu äntligen så fixas det till ett jaktprov..//

Jaktprovet ska vara på hemmamark första två gångerna,
sen måste det vara på "okänd" mark! Sååå på fredag
får han visa vad han går för!!

Han måste alltså jag en viss tid för att bli godkänd,
får poäng för hur bra skall han har, och inkallning!!

Jag tror att han klarar det galant..// Hmm, det är ju det där med inkallningen dåå, tur att vi har pejl..//

Efter tre såna jaktprov, om han får en "etta" varje gång,
så har vi en champion i huset. Hoppas, hoppas..//

Nån som har en championtik i så fall???

Hahahah..vilka valpar det skulle bli!!!!!!!!!!!!!
Stjärnskott till jakthundar!! Pax för en valp då..//

Nu måste jag återgå till min andra blogg, blir
mycket att skriva, men det är ju det jag gillar..//

Tjingling på er alla jägare
och "vanliga" människor!

Inga kommentarer: