KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

tisdag 14 april 2009

JAKTHUNDEN...INTE BARA ETT "REDSKAP!!!





Det här inlägget får ni scrolla på
ordentligt!!!!
Vet ej vad som hänt!!
Sorry!!!!


















Våra hundar har en stor hundgård på





300 kvadratmeter..//





Med två isolerade kojor att vara i om kylan slår till,





eller värmen blir för jobbig, när vi


inte är hemma just då!!!















Tilläggas ska, att dom är inne på nätterna!





Dom ligger i kompostburar, vilket dom gillar!





Aldrig ett pip därifrån!










Sover som stockar hela nätterna!










Drevern "ber" om att få gå och lägga sig





vid åttaniotiden på kvällen!


Jag tror att det ligger i generna långt, långt


tid tillbaka att ha ett skyddat ställe


att vara på, utan att känna sig hotad!




Taxen njuter att få lite egentid


med oss på kvällen, när "storasyster",


har gått till sin sovkoja!




Som jag tror alla taxar gör, så bökar och rotar


han med täcket, det kan ta evigheter ska jag säga,


innan han hittar ett bra läge att sova i!


Täcket ska täcka hela kroppen över honom, annars blir


han inte nöjd!


Det tror jag också ligger i generna!


Han är väl inte grythund för inte!!!













Att jakthunden är ett fint "redskap", kan väl


alla vi jägare hålla med om!!




Finns väl inget som är så dundrande spännande,


när hunden får upptag, och skallen ekar!!!




Snacka om att adrenalinet flödar, särkilt om jakten


går mot passplatsen där du står!




Men det var inte det jag skulle prata om,


utan detta härliga "redskap" måste vi vara


rädda om mellan jaktsäsongen också!




Att motionera, aktivera hunden, tar jag för givet,


men det är inte alla som gör, särkilt som en del


har hundarna ute dygnet runt i rastgård!


Alltså motionera hunden, lagom med mat,


mycket kärlek och omvårdnad!


Våra hundar är våra familjemedlemmar också!






Våra hundar är alltid med i skogen, även när vi


fiskar, plockar svamp, vad vi än gör, så får


dom följa med!!!




Jaaaapp, var bara en tanke jag fick just nu!!


Kanske var det för jag ser att våran drever


har lagt på sig lite!


Hon har jaktödem, därför särkilt viktigt


att hon är i god kondition och lagom i hullet


den 1:a oktober!




Åhh jisses, jag längtar redan nu!!!


Vad ska då inte våra fyrbenta vänner göra!!!




Sååå på med koppel och ut med din hund!!!!


Det ska jag göra nu!!!!


Vov, vov.......Ha en bra dag alla..//




"VÅRDA DINA DJUR MED KÄRLEK OCH RESPEKT"






OVER AND OUT..//
























































































































































































































































































Inga kommentarer: