KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

torsdag 5 mars 2009

MICKEL RÄV, EN LISTIG JÄKEL!





Att locka räv med pipa är inte det lättaste..//
Att få det att låta trovärdigt!
Räven är inte dum!!
Det har man fått erfara många gånger..//
Ibland kan jag tänka, att hur många gånger
har nog inte räven smygit bakom min rygg,
eller bakom mitt jakttorn, och hånflinat åt mig, som bara en räv kan göra!
När vi nu ligger snöklädda och försöker låta som skriande harar,
eller pipande möss på snöbetäckta åkrar, så tror jag
att det är många Micklar som står i skogsbrynet
och fortsätter hånle åt oss!
Visst har några fått falla för våra gevär, men huuur
många är inte de som vet exakt var vi är och att
det där ljudet har dom aldrig hört någon gång!
Alltså nytt ljud!!
Vara vaksam!!
Ett hot!!??
Huur man ska blåsa står ju på beskrivningen,
hur ofta, hur länge och blablabla..//
Men jag tror känslan och sunt bondförnuft också
ska läggas till!!
Jägarfeelingen alltså!
Kolla vind naturligtvis, vara knäpp tyst,
vara osynlig, och ha tålamod!!
Jaja, man behöver ju inte alltid använda lockpipan,
den kanske skrämmer just den dagen, vem vet!!
Kan vara så att just den dagen, sitter man bara
och njuter, har tålamod, är tyst!!
Sååå kanske den listige f.............n kommer!
Vem vet!!??
Ingen mer än Mickel Räv själv!!
OVER AND OUT...//

Inga kommentarer: