KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

torsdag 12 februari 2009


Nu har det inhandlats en rävpipa!
I morgon ska det bli att inhandla snöställ!!
Sen är man redo för rävjakt..//
Jag provade rävpipan här hemma inne--//
Den låter verkligen som ett spädbarn..//
Hundarna vart som galna, stackarna som
inte får jaga nu!!

Jag känner så väl igen ljudet.
Hur många gånger, när man suttit tidigt
på morgon på pass, har man inte hört det där
lite "otäcka" skriket, och undrat vad sjuttsingen
är det som skrämmer upp halva skogen med
detta oljud!!
Nu vet jag ju vad det har varit för något..//
Alltså en räv ute på mat eller parningsjakt..//
Vi har provar pipor med "musljud", men inte haft
någon större effekt.
Vi ska nu se i helgen hur pass många rävar som,
"nappar" på det här erbjudandet..//
Återkommer mera om det..//
Som talesättet säger! "listig som en räv"..//
Jaja, vi får se hur det är med den saken,
vem som är listigast!
Vi tänker i allfall försöka vara osynliga i snön,
med våra snökläder, och tysta som små möss..//
Kan ge mig sjutton på att hjortarna är inne då också!
Och ingen hjort kommer vara kvar på marken,
när vi börjar använda våra pipor..//
Men man kan ju inte få allt..//
Denna helg blir alltså i rävens tecken..//
Ha nu en bra helg, ni som ska ut och jaga..
Och glömt inte..."Ångra aldrig det skott du aldrig avlossat"
Så sant, så sant........................OVER AND OUT..//

Inga kommentarer: