KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

lördag 14 februari 2009

INTE SANT!!!!!



Strålande solsken, -4 grader, ett par decimeter, snö..//

Alltså en utmärkt jaktdag. en utmärkt dag

för både utflykt, korvgrillning och jakt på räv..//

Men, men jag fick snällt stanna hemma..

Jävla skit, jävla värk.!!

Husse i allafall tog sin nya inköpta lockpipa,

sin nya inköpta "snödräkt", och gav sig iväg

mycket entusiastisk!!

Vilket jag väl kan förstå!

Väl hemkommen, såg jag att någonting gått

snett.

:-Faaaaan, du kan inte ana vad som hände!!!

Framkommen till jaktmarken intogs lite kaffe

och jaktsnack.På med camouflagedräkt och pipan till

munnen!

Efter en halvtimmas blås och skrik kommer han!!!

Den syns på 300 meter. så skytten hinner

att förbereda sig väl.

Stöd med bössan liggandes på en liten

kulle på ett gärde, kommer räven

ganska så bestämt gåndes, halvspringandes

mot "lockljudet"!

30-06:an ligger där den ska!!!

Räven stannar upp, helt ovetandes om skytten,

på 40 meter!!

Vilket läge!!

Han var helt osynlig med sin dräkt!!

Ingen vittring!!

Räven sitter i kikarsiktet där den ska!!

Den lyfter å huvudet för att en en gång

försäkra sig om fara eller hot!!

Klick!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, så sant som jag skriver här!!

Bössan klickade!!

Har aldrig hänt med den bössan!

Och aldrig har min sambo sett en räv

få sådan karetafart, eftrr att ha hört

klickljudet..//

Inte ens Lucko Lock skulle träffat i den farten!!

Ja, ja så kan det gå!

Bara undersöka felet..Kanske fel på patronen!

Nåväl, ingen nöjd jägare jägare kan jag säga!

Men bara på´t igen!

Efter inmundigande av lite middag, så iväg till

nästa jakt!

Dovhjort!

Kanske räven kommer då med, men jag lovar

att 30-06:an fick vara hemma!

Det blev kombin som fick följa med istället!

Så får Tikkan 6.5 visa vad den går för, och även skytten!

För sån j...a otur kan man ju inte ha, att två

bössor ska klicka på samma dag!!

Återkommer ikväll om den jakten!!

Nu ska jag ta hand om mina onda leder..BYEBYE

OVER AND OUT.."Jägaränka"

Inga kommentarer: