KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

söndag 18 januari 2009

En utskällning som heter duga!!!!





Bägge hundarna ska ha en eloge idag!!

Riktigt fina jakter, men inget skjutet!

Trevlig stämning bland laget som vanligt..

om inte....denna så in i trint arga dam uttryckte

sitt missnöje över jakt på hennes mark och att hästarna

hennes blev skrämda!

Och våran hund är alltid, alltid där och jagar...jaja..!!

Och hon skulle minsann ringa polisen..och hon skulle

minsann...blablabla!!

Till saken hör att vi jagar där en gång i månaden..

och med GPS:ns hjälp med skallindikator, så var husse där

på plats en timme efter att det uppmärksammades..

Lagen säger ju att en timmes jakt på grannmarken, sen ska man ta sin hund!!

Och det är första , märk väl första gången hunden har jagat dit!!

Men se det gick inte att förklara..

Hon skrek hela tiden, tillomed pekade finger..jaja moget.

Är man i 60-årsåldern borde man veta bättre!!

Hunden kopplades av husse och på väg till bilen

dök en man upp!

Han gick fram till husse och hunden!

Och vad fick hundföraren se!

Hans förra, ganska höga chef på hans arbetsplats!

Hundföraren förklarade hur utskälld han blivit av en kärring!

Kärringordet kom av sig självt, då ilskan fortfarande satt kvar!

_Jagar du här? Säger förra chefen. Trevligt!

_Och bry dig inte om henne, det är min fru!!!

_Jag ska prata med henne..!!

_det vore jä......igt hyggligt, så du kan förklara hur det ligger till!

_Jag har aldrig hämtat hunden på din mark förut!

_Det vet jag så väl att du inte har, och skulle det hända igen, så

är det inte hela världen! Jaga på ni!!!!!

_Jaaaaa, hon pekade faktiskt finger åt mig!!

Rodnaden steg i förra chefens ansikte, inte av köld skulle jag tro i allafall!!

Jaaaa, sånt kan man också få vara med om..!!

Människor som inte förstår sig på jakt, eller hur det funkar..!!

Men det vikigaste!!

Ta reda på hur det ligger till och vad lagen säger först och främst!!

Sen lite hyfs förväntar man sig av en 60-.års gammal dam(kärring)!!

På tisdag jaktprov för lille taxkillen Laban i Ombergs skogar

och bland höga berg!!! Hugaligen!!! Hörs då!!!!! byebye

Inga kommentarer: