KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

torsdag 1 januari 2009

-10 grader, jo jag tackar jag..//

Men vi vill ha spårsnö nuuuuu!!!!
Tänk så mysigt, men man kan ju inte få allt, sa jägaren
när han bommade, och tilla´- Det är ju såsen som
är bäst..//


Idag har gubben varit och pyrsat hjort..//
Han är en hårding, men erkände allt när
han kom hem att -Det var inte utan att man
frös efter en timme lite grann, men inte såååå farligt..//

Hahahah, jag tror han frös efter cirkus tio minuter!
Sitta helt stilla utan att frysa i lite snålblåst

och tio grader minus, får man vara en riktig viking
och inte en "finne" som ALDRIG ALDRIG skulle

erkänna hur jääääää........aaaaa kallt det var..hahahaha..//
Sisu kallas det visst, nån slags "go" dom där finnarna har..//

Hmmmm, vet inte jag det já´, ingår väl
lite envishet också, och inte så lite heller..

Jaja, det var det...i allafall kom bara en pinntjur gåendes
rakt över ett hygge, som ej var lovlig!
Men kul att få se djur i allafall..//

Ångrade sen att jag inte följde med, solen
sken från en klar himmel, och den här säsongen
har inte blivit mycket skjutet för min del..//

Men attans kallt, så just därför, avigsidan av jakten
för min del, och tidiga mornar...fy för den lede,
säger jag bara..//

Men klart, det kan ju inget bli skjutet om man
ligger på sofflocket, så skärpning nu sista
svängen den här månaden med hundarna..//

Jag har varit med mycket ändå, ska jag säga,
tre-fyra dagar i veckan från 16:e augusti, så
inte så dåligt ändå, tycker jag..//

Förresten skulle bara säga, inte bara sofflocket,
var faktiskt ute och tog en prommis med mina
två gnällspikar till hundar..skönt, visst, men attans kallt!

En timme fick räcka, lite uppmjukning inför morgondagen,
rådjur, hjort, älgkalv, räv, hare tillåtet..
Såååå maybe, maybe, men lovar inget..gäääsp!!

Nu blir det kudden och lite snödrömmar, som jag
vill ska slå in i morgon!!!

Var visst kanske på gång, sa SMHI, men dom är
som politiker, lovar och lovar, så händer det inte
som dom sagt, jaja, återstår att se när man slår upp
dom gråblå klockan 6.00...pip!

Nattnatt....




Inga kommentarer: