KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

fredag 26 december 2008

Ska man skratta eller gråta!!!???




Ja, som ni ser på bilderna överallt,
så ser då jag inte en glad min!
Rävar såg vi, rådjur såg vi, färska spår också som vi släppte hundarna på!! Vad händer???? Ja, det var väl ungefär så snacket gick på jaktradion! Vi tipsade hundföraren(min gubbe), om vad vi sett rådjur och var vi sett färska spår!!!!!!!!!!!!
Men nääää!!!
Två taxar, våran korthåriga, annars så duktiga Laban,
en strävhårig tax vid namn Moltas, släpptes, men endast lite väckskall, och sen bara lite gläfs då och då!!
Visserligen lite blötsnö, blandat med blåst och löv,
så kanske det luktade dåligt,
men på denna mark har vi alltid haft jakter oavsett väder!!
Noskvalster!!!??
Nääääää!!!
Men man kan ju undra..//
Av minerna att döma runt grillplatsen,
så var humöret inte på topp precis!
Men efter ett litet tag så lättades stämningen upp lite, men inte mycket ska jag säga..//
Efter hundjakterna brukar vi alltid dreva igenom några såten, men ingen hade ens lust med det!!
Såååå dagen fick ett snörpligt slut!
Ungefär så här att -Vi syns om fjorton dagar igen då som brukligt!!??
GOD FORTSÄTTNING kunde vi hosta fram i allafall..//
Efter ett tamt konstaterande,
att vi och hundarna var nog bara lite
jultrötta..
Ja,ja, jobbade gjorde hundarna i allafall,
så gott dom kunde, och med glädje.
"Så kan det gå när inte haspen är på..//
OVER AND OUT..//
BÄTTRE JAKTLYCKA ÖNSKAR VI OSS NÄSTA GÅNG..//





































































Inga kommentarer: