KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

torsdag 18 juli 2013

SNART 16:E AUGUSTI .... !

Att man längtar nu.... Men dock, går tiden fort..Mycket har hänt, under föregående jaktsäsong, !

Hundarna har skött sig bra i skogen..Många rådjur har skjutits, räv, hjort.. Den lille taxgrisen, har jagat vildsvin också..så nu har han provat på det med.. Hoppas han lärt sig en läxa, att det kan vara nog så farligt, om man ligger tätt i rumpan på dom :P

Har inte blivit så mycket jaga för min del, säsongen som varit, Inte som jag velat.
Hoppas allt ska lösa sig, så jag kommer iväg till höstens jakter..
Och då mera som hundförare, vilket jag tycker är himlens kul :)
Grisvak, har det också blivit några gånger i vinter, och nu på våren.
Vi har mycket gris..
Och många har blivit skjutna av jaktkompisar..
Nu gillar inte jag köttet! Tycker helt enkelt inte om det...ALLS!
Allt annat viltkött går bra, men INTE gris...


Men som sagt, det jag ser fram mot nu , är bockjakten!
Jag älskar dessa stunder, i ett jakttorn, eller i en grässluttning, vid en åkerkant..med en kopp kaffe, MYGGSPRAY....och en ostmacka, och bara vara. lyssna.
Man får se så många andra djur.. Och kanske kommer räven? Vem vet?
Over and out ......................................




2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej. Super söta vovvar och underbara jaktbilder.

Unknown sa...

Härliga jaktbilder och bilder på vovvarna.