KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

söndag 25 november 2012

Laban som liten pupp. Liten har blivit "stor"!


Nu är jaktsäsongen i full gång..
Mest har det jagats vildsvin..och det formeligen kryllar av dom..

Husse i huset, har skjutit ett flertal..Några som kommer smaka gott,
på grillen, eller varför inte till jul:)
Kan man få bättre skinka ??

Det jagas också med hundarna förstås..
Och skjutits flertalet, mest för taxametrarna.
Dom är "jaktidoter" bägge två..
Den lille på 2 1/2 har haft lite svårt att söka ut långt, men det släpper mer och mer. Får han väl upp, finns ingen hejd.. :)

Rådjuren har minskat radikalt, sista åren,, på grund av dom senaste åren kyla och djupa snö.
Jag hoppas på en mildare vinter,,Fast lite spårsnö.,tackar vi för :P
Det har skjutits flertalet rävar också..
Vilket är det viktigaste för rådjurens återkomst..
Vi har tyvärr fått varg i närheten av Motala..Den(dom)?..har säkerhetsbekräftats, av ansvarig spårare!
Det är en olycka av dess like!!!
Nu haltar den ena vargen, och har gjort länge..
Hur mycket elände, den än ställer till, så vill man inte att den ska lida..
Hoppas Kommunskytten får lov, att skjuta den!

Jag och mig med flera vill inte ha vargen, på jaktmarken!
Då är det slutjagat med lösdrivande hund för min del!

Att få ta till Paragraf 28, är något jag inte skulle tveka en sekund, att göra! Helt klart!

För att skydda min hund..Hoppas jag slipper, att ens få tillfälla, att göra det!

Jag fick "äran", att lämna in vargskiten, till ansvarig spårare. då sonen såg, vargen 3 meter framför sin bil, på väg till min dotter!
Vi spårade, och insåg ganska snart, att det var vargskit, som den lämnat ganska så nyss!
Bara att vänta på DNA, om det är vargar från Närkes Län, som tycker vi har godare rådjur, än dom..
Vill inte säga, att den ska vandra "hem" igen, utan säga: Vargen ska inte vara här, alls! Och måste den det, så har den inhängnad!--    Var bara det! Over and Out///....  

Inga kommentarer: