KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

torsdag 16 december 2010

Förba..............e, j*a snö:!!!

Jag älskar snö, jag älskar vintern..Men inte så här mycket snö!!!
I "vanliga" männsikors ögon, så är det pluttlite..
Men för oss som jagar med drivande hundar, är det alldeles på tok, för
mycket snö..


Förra året gick hundjakten åt skogen..i dubbel bemärkelse!

Det kommer inte dröja länge, förrän vi har "Hundförbud" i jakten!!

Helt riktigt, inte det.Självklart ska inte hundarna jaga, särkilt inte taxar, drevrar..dom kortbenta raringarna alltså!

Rådjuren klarar inte heller av att springa,md en hund i haserna..
Kan gå illa.

.Dom blir både stressade och kan bryta sin tunna ben!

Nu har vi , summa summarum, konstaterat att förra vinterns kalla månader, gick illa åt djuren..Främst då rådjuren.
.Räven har klarat sig bra!

Han fick ju maten serverad många gånger, med alla kringliggande kadaver..

En bra start för räven..
Det märks av, om inte annat, på den friska stammen, och antalet..
Det kryllar av räv..!!
Vi har endast skjutit ett fåtal rävar med skabb!

Nu får vi gå in för att använda  våra apostlahästar, och dreva fram
djuren..
Det funkar kanon det med.!
Men såklart får man lägga upp en strategi, lite annorlunda än hundjakten..

Jag har inte kunnat vara med så mycket..Har en sjuk pappa, som tar sin lilla tid!!
Men har börjat så smått med Lille Jäger, våran fina taxkille..Och han visade fina talanger redan.trots sina 6 månader!
Pappan lille Laban, var endast 5 månader, då vi sköt första rådjuret för honom..

Jag har börjat att gå själv som hundförare nu, och gillar det skarpt!
Man får bra tillfällen att skjuta då med.
.Om inte bättre vissa gånger:!


Nääää, nu vill jag ha lite töväder, så skiten går bort lite.
Ett par decimeter skulle jag råda "guden" däruppe att "värma" bort!!
Och så ett lager pudersnö på det..sen endast några grader kallt!
Vilken lycka..
Nu är dom jaktsugna, dom små liven..
Och vem är inte det!!..???
SKITJAKT PÅ ER ALLA DÄRUTE!!//

                   OVER AND OUT//

      
,





















 

Inga kommentarer: