KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

onsdag 27 oktober 2010

Ingen jakt:(((..!!!



Snopen början på jakten för våran Jaktchampion.
Han hann med att jaga några gånger, och husse hann skjuta ett rådjur för honom, men sen var det klippt!
Laban började halta för lite över en månad sedan.
Blev veterinären naturligtvis, och det många gånger.



Nu har vi blivit remitterade till Norsholm, där diagnosen blev en kraftig blödning i knäskålen..
Kan väl säga att jag blev lättat över det:)
Nog så illa, men hade det varit en luxation, hade det varit värre..
Nu är det bara vila som gäller, och inflammationshämmande, smärtstillande..
Sen blir det simträning..
För att bygga upp muskler..
Och få tillbaka orken//

Inte så kul för en sugen jakttax, att inte få röra på sig..Han har verkligen spring i benen!

Nu är det allvar för den lille Jäger istället..
Var i skogen i helgen och var hundförare till mitt lille Pyre..
Det har gått så fort, från att vara en liten "kanelbulle" till att få jaktvästen på sig, och bli en "stor" tax"..
Jag hade önskat ha honom liten ett tag till..
Finns det något sötare än en taxvalp??
Tveksamt, :)
Han sökte inte ut så långt..Bättre vara  i närheten av matte..kändes lite tryggar.
Men jag tog tillvara på dom tillfällena när han vågade söka ut lite längre, och längre..Då tränade vi inkallning..
Och kan säga , att han kom som ett jehu, snubblandes, ramlandes.och öronen
flaxandes, som det bara kan göra på en tax.
Mycket belöning, utan att koppla honom, sen iväg igen..Härligt att se..
Han fick upp någonting, med ett par väckande skall..
Tror nog att det vara haren som hade haft sin lega där..
Svansen gick som en el-visp..Han nosade runt runt, och skallade emellanåt..
Det bådar gott..
Det var mycket löv, och väldigt blött i skogen,och en ny erfarenhet för Lille Jäger..Usch, för att bli blöt om tassarna och lille magen..
Men han kämpade på..
Sista biten innan jag avblåste jakten, så bara jag honom till bilen..
Svansen vevade fortfarande och jag blev helt överöst av pussar i ansiktet..
Det var en nöjd valp, och en nöjd hundförare, som fick sätta sig vid grillplatsen,
och "ljuga" lite med dom andra i jaktlage..
Och självklart fick min lille taxameter smaka diverse godsaker..
                                            OVER AND OUT//

Inga kommentarer: