KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

måndag 31 maj 2010

VALPAR!!!!

Här lite bilder på på pappa Laban (Askmadens Ärkke) och mamma Nelly(Friegårdens Nelly) och dras små puppisar:)
Valparna är nu två veckor lite drygt, och det sötaste, sötaste men kan tänka sig..
Visst, alla valpar är söta, men "egenkär" som man är, så är nog en taxvalp det sötaste man kan titta på:):)..
Om två veckor ska vi titta på dom små igen!
Då är dom nog lite mera "medvetna", och har ögon att upptäcka stora vida världen, med!
Det blev 4 friska hanar och en frisk tik..
Enligt mitt tycke och smak, så är svartbrun tax finast. med sin teckning..
Så vilken det blir, om det blir en viltfärgad hane eller om det blir en lika som Laban, återstår att se..
Det ska kollas bett, benställning, skall, blabla, innan vi bestämmer vilken som ska få följa med oss hem i Juli månad..:)

Det ska bli intressant att se vem av våra två hundar som kommer ta sig an den lilla valpen först, och vem som kommer bestämma i flocken!
Det borde vara våran  6-åriga drever Lowa, Men har man en tax i huset, så skulle jag inte bli förvånad om han tar kommandot över dom andra två..

Jag ska tala om också, att nu längtar jag till hösten, och att det ska bli 1;a oktober, så vi kan släppa våra drivande hundar..:)

                              


















Inga kommentarer: