KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

tisdag 5 januari 2010

Lååååångtråkigt.....Och kallt.... -20!!!!!!











































Nu är det kallt om dagarna!
Det pendlar mellan -10 til -20..
Idag var det -24!!
Det vet jag inte när vi hade sist!
Det var många år sedan!

Själv har jag varit sjuk, haft nåt så "barnsligt" som öron-inflammation..!
Feber, frossa, feber, frossa..och massor med hosta..//

6 dagar har jag tilbringat inomhus, med vovvarna med!
Ingen jakt, för kallt, och för mycket snö för den lille taxkillen!

Drevern Lowa hade klarat snöhöjden, men inte kylan..
Man måste tänka på tassarna och deras lungor!

Jag kan inte påstå att man gärna tar en promenad heller i den här kylan,
och inte tjatar hundarna om det heller..

Dom har sin stora hundgård, att göra sina behov i...
Och det gör dom snabbt, ska jag lova, för genast när dom är
klara så börjar dom tjata och vill in!
Tror nå´n det...
Bättre inne i värmen hos matte och husse..


Men lite långtråkigt tycker nog dom att det är..
Husse i familjen har åkt iväg och jagat själv utan mig,
i några dagar nu..

Några jaktkompisar och han, har suttit på pass, för att förhoppningsvis
kunna få se, eller skjuta, räv, dovhjort eller rådjur!

Djur har visat sig, men inte något skjutet..

Och kallt har det varit..

Sååå, vi har det skönt inne i värmen, hundarna och jag!!

Finns många som inte har..// OVER AND OUT..

Inga kommentarer: