KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

måndag 28 september 2009

Gammal lag, ny lag!!


I mitt förra inlägg, berättade jag lite om hundträningen,
hur bra det gått och att vi testat lite utrustning inför jakten
på torsdag!
Blev då "påhoppad" en en bloggläsare som sa: Och när
blev det lagligt att släppa rådjursdrivande hundar.
Jag blev helt ställd, min gubbe satt bredvid, och vi bara titttade på varandra!
Jag svarade direkt på kommentaren, lite fööör snabbt, kan jag tycka så här efteråt!
Ifrågasatte om han var jägare, och att han skulle kolla ett forum på
nätet, om frågor kring hundträning i september!
Vi hittade alltså ingenting om förbud!
Men efter letande i jaktlagen så kunde vi läsa oss till fakta!
Så en ursäkt är på sin plats från mig!
Jag ringde, meilade runt till olika kennlar med jakthundar, till
alla våra "egna" jägare i våra jaktlag!
Alltså är det många som strypt kopplet på sina hundar den 20:e september!
Och naturligtvis INTE gjort det, efter denna uppdatering!
Och varför har inte vi hundägare blivit uppdaterade också, undrar jag! Ingen, ingen hade hört talas om denna ny lag, som vi var i kontakt med!
Är det någon som vet, vilken tidpunkt denna lag kom till??
Tacksam för svar snarast......!
OVER AND OUT:://

Inga kommentarer: