KLICKA PÅ RYGGSÄCKEN, SÅ KOMMER DU TILL MIN JAKTBLOGG..//

tisdag 4 augusti 2009

Det spritter i kroppen på hundarna!




Även on hundarna får sina dagliga promenader,
så märks det att dom nog är på något sätt
understimulerade ändå!
Är kvällarna svala, när vi går ut på en promenad,
så drar dom som oxar, gärna åt olika, till min nackdel!
Det räcker med att ett löv blåser förbi snabbt så flyger fan
i dom!!
Särkilt drevern som är sex år är alldeles tokig!
En såkallad "jaktidiot" i jägarsammanhang!
Taxen, två år, har väl lite valpighet i sig ännu, men ligger int långt
efter sin "storasyster" vad gäller "idiotin"!!
Den 1:a september blir det träning i skogen(utan bössa)!
Men det vet ju ni som jagar att det är strängeligen förbjudet!
Dom dagarna är underbara med hundarna!
Att höra upptaget, var dom har fått upp, och vad det är
för djur dom jagar!
Vi har lärt oss under åre, att vi kan höra på
skallet vad för djur det handlar om!
Hare är ju ganska lätt, det blir tappt då och då!
Skallen är lite ljusare och på något sätt "gladare"!
Är det en hjort, drar det gärna rakt ut från marken!
Där är GPS:en till mycket stor hjälp!
Man sparar mycket tid, och framförallt sina ben!
Är det rådjur, så buktar det bra, för bägge hundarna!
En bock vill ju gärna också dra väg från marken,
Men händer att även den buktar först!
Nåväl, jag ser fram emot denna jaktens höst!
Måtte det gå fort, säger jag!
OVER AND OUT..//

3 kommentarer:

Kvistabo´n. sa...

"Snart börjar den vår, som dom klena kallar höst"". Vist är det härligt att man snart ingen får komma ut i skog och mark och lysna på fina drev och ståndskall? Säg inget till min fru, men jag har lovat mig själv att denna höst ska de jagas utav bara den.. Ha de gött. / Danne.

kickie sa...

Hahaha, du får väl köpa lite extrarosor till din fru!!
Härligt ska det bli med höstjakten!!
Ha de´ gött du med...//

Marianne sa...

Hej
Det är rätt och bra skrivet tycker Bertil.
Kram